lördag 19 juli 2008

Dygn Avigan

Regnet fullkomligt öser ner här nu, underbart. Mina stackars blommor som har fått ta in på plattorna från sina ordinarie platser på min balkong, p.g.a. att Bohusbyggarna inte behagar skicka hit några kisar som kan montera ner skitställningarna från huset, får i.a.f. nu behövliga duschar. Min lobelia är blomlös. Mina petunior blomsterstrejkar, mina helt underbara liljor blommade färdigt under tak vid cykelstället:( Gick miste om 23 jättevakra praktexemplar! och mina minipenséer har förlorat muskelmassa och orkar inte stå. Förbannade ställningar, är skitledsen över detta!
Avisst. Inte nog med det. Mitt dygn har vänts. Det är riktigt pissigt. Jag är mer nere nu, orkar ingenting, känner kreativitet och inspiration när det inte går att göra något åt det. Jag har lackat vad gäller frukosten de senaste två veckorna, vilket är jättedåligt. Mitt barbord står fortfrande och lutar mot väggen i köket och väntar på montering-som inte sker, och detta förstör mina planer helt och hållet. Allt är fan skit ju. Toppen på detta mörka berg är att jag igår av misstag klämde min älsklings svans i dörren en aning, och som stackaren fräste :( Vill veta att den är helt ok, det innebär att hon behöver till veterinären, vilket SUGER!

Tips: Light on my shoulder by Susie Suh

Inga kommentarer: