onsdag 2 juli 2008

Hoogatjacka:S

Precis hemkommen från min mästare till tandläkare. Efter 1½ veckas konstant medicinerande av Treo/paracetamol, så har jag vart på en akuttid hos min underbara tandläkare Anna L-P. Hon är kanon! Jag har haft vrålont i käken och i två tänder. Om det är tandvärk som spritt sig enda ut i käken och upp i leden återstår att se. Jag hoppas att det är det som spökat dock, i.o.m. att annars är det kanske min käke&disken vid leden som jävlas, vilket i sin tur kan betyda en sjuhelvetesoperation. I förrgår rinde Anna upp mig efter att jag fått en akuttid, och jag bad henne då att rusta upp med bedövning
-Jajamen, vi har skåpen fulla!
:)
Min käke var svullen, en bit av en tand med dålig emalj from scratch hade lossnat p.g.a. karies, och min salivtillförsel var minst sagt dålig :/
Jag fick var så god att dra ut tanden, bredvid är en visdomstand på G, så förhoppningsvis kommer det att bli bra. Att lägga bedövningen gick toppen! Kändes knappt alls. Anna, du é bäst! Tro fasiken att du är klinikchef:D
Nu har jag fått intyg på mitt snåla saliv, så att jag kan söka ekonomisk bistånd och tandvård vid tre instanser så snart jag fått ett nyare intyg på medicinering från min läkare(som självklart är på semester-vad annars när man behöver akut hjälp!)
Jag kunde bara ta det som var absolut mest akut idag, och be till de goda att Omsorgsnämnden står för den kostnaden, och att jag vid nästa besök för lagning har fått ett "frikort" för nödvändig tandvård. Annars kan jag ju hälsa hem.
Skall åter till Anna nästa vecka för att se om svullnaden i käken har gått ner. Vill ni se min utdragna tand? ha...ha...
Ikväll får jag bara ta det lugnt..."se en film eller läs en bok eller så...", visst tänker ja-som vanligt typ:/
Innan jag var till tandläkaren så svirade jag och mamma iväg på en liten loppis en snabbis. Jag köpte en rund ram(tavla), en grov kedja och en fluga i sammet. Ni ska få se vad som ska hända med alltihopa en annan dag.
Om 10min är klockan 18, och då får jag börja äta/dricka. Skall äta bandpasta med spenat & lax idag igen. Det är så gott. C ya!

Inga kommentarer: