tisdag 30 oktober 2007

En nybäddad säng vill jag ha.

Sitter och tänker på hur jobbigt det är att tvätta håret. Jag måste göra det inatt. Imorgon är det färdighets-kurs klockan 10, och inte kan jag gå dit med håret fullt av dassiga stylingprodukter, blä. Jag undrar när tusan skönhetskabinen skall inta marknaden, det tar en jävla tid tycker jag! Jag vill kunna gå in i en kabin, stänga efter mig och trycka på lite knappar och så *swooch* så är man ren & nystylad. Men nädå. Här ska man vara tvungen att först få lite ångest över det hela, sedan bli totalt utmattad p.g.a. att man duschat i tankarna 2gånger innan man ens kommer innanför badrumsdörren. Jag vill lägga mig och sova nu! Och imorgon få vakna med fräscht hår. Men så blir det ju inte. Fan, nu har jag huvudvärk också.

PS. Detta är en blogg som nog ofta speglar hurdan jag är, och det är knappast fylld med optimism, energi eller livsglädje. Men sarkasm, ledsamhet och bittra tankar kommer sannerligen flöda.

Inga kommentarer: