onsdag 31 oktober 2007

Jag är arg!

Här ringer man och ringer och ringer. Är det inte "hög belastning" så är det flera minuters kö, när man väl kommer fram till en telefonist av något slag(när man klarat sig undan att bli frånkopplad när man är i kön), så går såklart något annat fel! Nej! Nu får det ta mig fan räcka.

- Så jag ska ringa samma nummer, för att du har gjort ett fel, och köa igen?!
- Ja, eller jag kan be en handläggare ringa upp dig?

Visst, det är ju toppen menar jag, då får jag ju i.a.f. svar idag. Tiden går, ingen ringer-jag ringer och väntar i telefonkö igen, kommer fram och ber dom koppla mig till det aktuella kontoret

- Du får återkomma imorgon, dom har gått för dagen

äntligen brast det lite för mig

- Ja, och jag ringer, ringer OCH RINGER! Kommer fram, en telefonist gör fel, en handläggare ska ringa upp mig, men gör det inte. Jag ringer igen och står i kö, och nu har dom stängt! Då får du ta och ge mig direktnummer till personen!

Till slut får jag tre olika direktnummer som jag ska ringa imorgon. Denna gången hamnar dom i min agenda, så jag nästa gång slipper detta "centralkundtjänst-telefonkö"-helvetet.

Inga kommentarer: